پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

حضور زائران ایرانی در 583 کاروان / میانگین سنی زائران ایرانی 56 سال

  • 03 تیر 1397
  • 10:08
  • 0 دیدگاه
  • 382 بازدید
  • Article Rating
حضور زائران ایرانی در 583 کاروان / میانگین سنی زائران ایرانی 56 سال
معاون توسعه، مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت وی اظهار کرد: زائران ما امسال در قالب 583 کاروان برای تشرف به موسم حج تمتع اعزام می شوند؛ 282 کاروان مدینه قبل و 301 کاروان ما مدینه بعد هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ محمد آزاد در برنامه شبکه قرآن صداوسیمای جمهوری اسلام ایران با تشریح عملیات حج تمتع اظهار کرد: ثبت نام اولیه از زائران عزیز در اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و نام نویسی قطعی و مرحله دوم واریز وجه نیز در تاریخ 25 اردیبهشت ماه امسال نهایی شد.

وی افزود: در حال حاضر نیز کاروانهای حج تمتع 97 تکمیل شده و حجاج هر کاروان هم مشخص شده است؛ ضمن اینکه برنامه ریزی برای مسکن، حمل و نقل و تدارکات پایان یافته است.

معاون توسعه، مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: گروههای مختلف برنامه ریزی مسکن، تدارکات، تغذیه و حمل و نقل نیز در ماههای گذشته به عربستان سفر کرده اندو تمامی قراردادها نیز منعقد شده و شرایط لازم فراهم آمده است.

 آزاد با اشاره به شرایط سال گذشته در حوزه مسکن و حمل و نقل و ... یادآور شد: در سال گذشته جزو آخرین کشوردریافت روادید و انعقاد قراردادهای زیرساخت ها بود اما با این وجود بهترین محل های اسکان و تدارکات را فراهم کردیم که رضایت زائران را به دنبال داشت.

معاون توسعه، مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت وی اظهار کرد: زائران ما امسال در قالب 583 کاروان برای تشرف به موسم حج تمتع اعزام می شوند؛ 282 کاروان مدینه قبل و 301 کاروان ما مدینه بعد هستند یعنی برخی کاروان ها ابتدا به مدینه و برخی ابتدا به مکه عزیمت می کنند.

معاون توسعه، مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت تصریح کرد: اولین گروه پروازی ما از 27 تیرماه مصادف با 5 ذی القعده تهران را به مقصد مدینه منوره ترک می کند.

به گفته آزاد، پایان عملیات اعزام ما به عربستان در تاریخ 24 مرداد ماه برابر چهارم ذی الحجه خواهد بود؛ نخستین گروه حجاج ایرانی نیز در تاریخ چهارم شهریور ماه از جده عازم کشورمی شوند که در این فرآیند نیز آخرین گروه زائران ایرانی در تاریخ 24 شهریور ماه از مدینه منوره به میهن بازمی گردند.

وی با اشاره به تعداد زائران خانم و آقای حج تمتع 97 اظهار کرد: حدود 53 درصد از زائران ما را بانوان و 47 درصد آنها را آقایان تشکیل می دهند؛ میانگین سنی زائران عزیز نیز 56 سال خواهد بود.

آزاد به زائران توصیه کرد: زائران عزیز با توجه به گرمای هوا، برخی نکات برای پیشگیری از گرمازدگی را مدنظر قرار دهند و اقلامی مانند چتر، قمقمه و آب پاش را به همراه داشته باشند.

معاون توسعه، مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت تاکید کرد: زائران عزیز در فرصت باقیمانده تا ایام حج به کلاسهای آموزشی که برای آنها برگزار می شود  و همچنین کلاس های آموزشی که در ایام حضورشان در حج برگزار می شود، توجه کنند؛ دقت عمل در صحبتهای روحانیون، مدیران کاروان ها و سایر متولیان ذیربط باعث آگاهی زائران از اعمال و برنامه ههای اجرایی خواهد شد.

وی درباره امنیت و عزت زائران ایرانی نیز گفت: موضوع امنیت و عزت زائران گرامی یکی از توافقات صورت گرفته میان رئیس سازمان حج و زیارت ایران و وزیر حج عربستان بوده است که امیدواریم این مهم همانند سال گذشته مورد توجه قرار گیرد.

آزاد همچنین به موضوع اطلاع رسانی در پیام رسان های داخلی اشاره کرد و افزود: طبق توافقی که با پیام رسان گپ صورت گرفته، سیستم اطلاع رسانی سازمان نیز از این طریق انجام می گیرد و زائران می توانند برای دریافت پاسخ های خود در حوزه اجرای عملیا ت حج و کاهشش دغدغه ها به کانال با زائران حج 97 مراجعه کنند.

وی درباره فراهم شدن بستر تهیه سوغات برای زائران کشورمان نیز گفت: برای حمایت از کالای ایرانی با یکی از فروشگاههای خرید و فروش کالا در فضای مجازی رایزنی شده و سازوکار این موضوع در حال فراهم شدن است.

معاون توسعه، مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت گفت: امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده، کالاهای با کیفیت و با قیمت مناسب به زائران کشورمان ارائه شود.

 آزاد همچنین در پایان خواستار توجه زائران به اعتبار گذرنامه شد و گفت: اعتبار گذرنامه زائران کشورمانباید کمتر از  6 ماه باشد یعنی این گذرنامه ها باید تا 25 بهمن ماه سال 97 اعتبار داشته باشند.

امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار