پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

جلسه هم اندیشی ریاست محترم سازمان حج و زیارت با کارگزاران استان زنجان

  • 20 خرداد 1393
  • 13:58
  • 10 دیدگاه
  • 12619 بازدید
  • Article Rating
جلسه هم اندیشی ریاست محترم سازمان حج و زیارت  با کارگزاران استان زنجان

جناب آقای مهندی احدی معاون محترم وزیر و رئیس سازمان حج و رزیارت ظهر امروز سه شنبه مورخ 20/3/93 در جلسه هم اندیشی کارگزاران استان شرکت نمودند.

رئیس سازمان حج و زیارت از آغاز اعزام زائرین حج تمتع از فرودگاه زنجان برای نخستین بار در سال جدید خبر داد و اظهار داشتند امیدوارم پرواز به عتبات عالیات نیز با برنامه ریزی های به عمل آمده از فرودگاه زنجان انجام شود.

وی تصریح کرد: امسال برنامه ریزی ها برای موسم حج پیش از موعد مقرر انجام شده و برنامه ریزی های لازم به عمل آمده در ایام حج تمتع مشکلاتی پیش نیاید ابراز کرد امسال پرداخت وجوه حج تمتع دردو قسط انجام شده و با توجه به پایان ثبت نام ،د حال حاضر معاینات پزشکی و دوره های آموزشی در کاروانها آغاز گردیده است.

ریاست محترم سازمان بیان کردند، در حج امسال طرح انطباق برای رعایت حال زائران خانم به مرحله اجرا در خواهد آمد و مقرر شده است 60 پزشک خانم به طور مرتب در درمانگاههای حج و زیارت در مدینه منوره و مکه مکرمه به زائران  خواهر خدمات پزشکی ارائه دهند.

رئیس سازمان از کاهش هزینه 10 درصدی اعزام به عتبات عالیات خبر داد . وی همچنین گفت حدود 6 میلیون نفر به مدت 5 سال در صف تشرف قرار گرفته اند که با کاهش زمان سفر از 12 به 10 روز توانسته ایم  تعداد اعزام زائران را افزایش دهیم. رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کردند: انتظارات و حاجات ارزشمند در موسم حج در دل هر زائری که توفیق تشرف پیدا می کند، رضایت دل امام زمان (عج) بوده و در طول تاریخ دو تفکر در مورد انتظار و غیاب امام زمان (عج) داشته است

وی اظهار کرد طبق فرمایشات رهبری و نام گذاری امسال به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی کار گروهی درسازمان حج و زیارت برای یافتن تجلی 4 کلید واژه در این حوزه تشکیل شده و همه فرآیند خدمت باید مصادیق مدیریت جهادی باشد. اوحدی در ادامه گفت : در راستای تحقق این اهداف در تلاشیم تا حضور میدانی و نشست صمیمی با کارگزاران و سرمایه های سازمان داشته باشیم.

وی اظهار کرد: با تلاشهای انجام شده برنامه ریزی های حج تمتع سال 93، در موسم حج سال 92 انجام شده و این امر تأثیر به سزایی در ارائه مطلوب و بهینه خدمات کمی و کیفی به زائران دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه با تأکید بر لزوم مباحث فرهنگی در زمینه حج گفت: کارگزاران صدور و حفظ ادب به عنوان خادم به حاجیان خدمت کنند و ایشان افزودند رعایت اخلاق و نقد پذیرش  باعت ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده به زائران خواهد بود و تأکید ما به این است که این دو در سرلوحه امور قرار گیرد.

حجت السلام و المسلین  جناب دکتر سید جواد مظلومی معاون محترم فرهنگی سخنران دیگر جلسه ابراز داشتند کارگزاران حج در خط مقدم برنامه های فرهنگی در موسم حج و عمره هستند افزودند:در حوزه فرهنگی علاوه بر روحانیون همه نفرات کاروان که مشغول ارائه خدمات به زائران هستند باید کار فرهنگی کرده و در این بخش  سهیم باشند.

فرامرز بابائی مدیر حج و زیارت استان در این جلسه با اشاره به مشکلات پیش روی مدیریت حج و زیارت استان کمبود نیروی کارشناس و خبره در کارگزاری ها را از معضلات  مهم دانستند که باید  با برنامه ریزی برطرف شود. وی افزود متأسفانه نیروهای متخصص در این بخش به سن بازنشستگی رسیده و باید به دنبال جایگزین های خوب برای این افراد باشیم.

 

 

 

روابط عمومی حج و زیارت استان زنجان

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار