شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

سردار اشتری: نیروی انتظامی در ایام اربعین با تمام ظرفیت در مرزهای چهارگانه حضور دارد

  • 01 آبان 1396
  • 10:36
  • 2 دیدگاه
  • 967 بازدید
  • Article Rating
سردار اشتری: نیروی انتظامی در ایام اربعین با تمام ظرفیت در مرزهای چهارگانه حضور دارد
ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی انتظامی در ایام اربعین با تمام توان و ظرفیت در مرزهای چهارگانه مهران، شلمچه، چذابه و خسروی با تمرکز بر مرز بین المللی مهران حضور دارد.

به گزارش ایرنا، سردار حسین اشتری در بدو ورود به مرز مهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مرز مهران اقدامات زیرساختی خوبی صورت گرفته است و امیدواریم تا چند روز آینده بخش های باقیمانده نیز تکمیل شود.
وی ابراز امیدواری کرد: با همت استاندار و مسئولان استانی و همچنین نیروی انتظامی، خلاهای سال های گذشته برطرف شده و تردد زائران اربعین تسهیل شود.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: همانطور که از قبل گفته شده است تمامی زائران باید مدارک مورد نظر و قابل اعتماد و اعتبار همراه داشته باشند.
سردار اشتری از تمامی زائران خواست: توصیه های نیروی انتظامی و ستاد اربعین در خصوص شرکت در راهپیمایی اربعین را مورد توجه قرار دهند.
به گزارش ایرنا، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی امروز دوشنبه اول آبانماه به منظور بازدید و بررسی وضعیت انتظامی امنیتی و ترافیکی زائران اربعین با استقبال استاندار ایلام از طریق فرودگاه شهدا وارد ایلام شد.
بر اساس تقسیم بندی استان های کشور برای تردد زائران اربعین حسینی از مرزها، امسال مصوب شد که زائران 13 استان از مرز مهران عبور کنند.
طبق مصوبه طرح تردد زائران حسینی در ایام اربعین و تقسیم بندی استان ها، زائران استان های تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، لرستان، خرسان رضوی، خراسان شمالی و ایلام از مرز بین المللی مهران تردد خواهند کرد.
خروجی مرزی مهران در جنوب باختری و فاصله 90 کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است.
در شرایط عادی روزانه 6 هزار زائر ایرانی و عراقی از این گذرگاه مرزی سفر می کنند.
امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم ترین عوامل استقبال و انتخاب مهران به عنوان گذرگاه زائران عتبات عالیات عراق و ایران است.
هر سال در ایام اربعین حسینی نزدیک به 2 میلیون نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق می شوند.
انتظار می رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زائران سوگوار ایرانی و غیر ایرانی برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2.5 میلیون نفر برسد.
خبرنگار: معصومه امیدی**انتشار دهنده: حسن کهزادیان
 

امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار