دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

مشاهده خبر

مدیرحج و زیارت استان زنجان: آژانس های سیاحتی در بحث اربعین وارد نشوند/ثبت نام 5500 زنجانی برای سفر به کربلا

  • 03 آبان 1396
  • 12:57
  • 4 دیدگاه
  • 1024 بازدید
  • Article Rating
مدیرحج و زیارت استان زنجان: آژانس های سیاحتی در بحث اربعین وارد نشوند/ثبت نام 5500 زنجانی برای سفر به کربلا
مدیرحج و زیارت استان زنجان گفت:متاسفانه آژانس های سیاحتی زیر نظر میراث فرهنگی زنجان در بحث اربعین وارد شده و مشکلات عدیده ای را برای مردم به وجود می آورند.

فرامرز بابایی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: تنها مرجع اعزام مردم به مراسم اربعین سازمان حج و زیارت به عنوان مسئول کمیته اعزام است و آژانس های سیاحتی نباید در این زمینه فعالیت کنند.

وی با اشاره به افزایش فعالیت برخی آژانس های سیاحتی و برخی از افراد غیر متخصص در حوزه حج و زیارت به ویژه اعزام به عتبات عالیات، خاطرنشان کرد: مردم فقط باید از طریق آژانس های زیر نظر حج و زیارت استان اقدام به سفر به عتبات عالیات کنند.

این مسئول با بیان اینکه این آژانس ها با قیمت ویزای 175 تا 185 تومان مردم را بدون بیمه راهی عتبات عالیات می کنند، ادامه داد: این افراد در مبادی خروجی ایران و مبادی ورودی کشور عراق با مشکلات عدیده مواجه شده و حتی به دلیل داشتن ویزای جعلی بازداشت می شوند.

مدیرحج و زیارت استان زنجان خاطرنشان کرد: متاسفانه شرکت سیاحتی همیار زنگان نیز در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده است در حالی که زیر نظر سازمان حج و زیارت نیست.

بابایی با اشاره به فعالیت برخی از این آژانس های غیر مجاز نظیر ماهور گشت،تهم گشت و آرکو گشت در زنجان، گفت: درمحله اسلام آباد زنجان نیز فردی با نام سید در این زمینه فعالیت می کند.

وی بیان داشت: متاسفانه از آجیل فروشی گرفته تا برخی مراکز غیر مجاز،در این زمینه فعالیت می کنند که باید برخوردهای لازم با این افراد صورت گیرد.

این مسئول با اشاره به پلمپ یکی از مراکز غیر مجاز ثبت نام که در ترمینال زنجان اقدام به ثبت نام زائران می کرد، افزود: مدیریت حج و زیارت استان به شدت پیگیر کنترل این مراکز غیر مجاز است.

مدیرحج و زیارت استان زنجان برضرورت اطلاع رسانی به مردم در خصوص فعالیت مراکز غیر مجاز تاکید کرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی افرادی که از روستاها برای ثبت نام می آیند با مراجعه به اولین آژانس ثبت نام می کنند در حالی که فعالیت آژانس غیر مجاز است.

وی با بیان اینکه برخی از این مراکز غیر مجاز از عدم مطلع بودن افراد سوء استفاده می کنند، بیان داشت: این مراکز متاسفانه گذرنامه افراد بی اطلاع را اخذ کرده و اجازه نمی دهند به مراکز دیگر که مجاز هستند، مراجعه کنند.

این مسئول از ثبت نام 5 هزار و 500 نفر در سامانه سماح برای سفر اربعین اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته این آمار تا مرز 14 هزار نفر بود.//ن

امتیاز به خبر :