چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

مشاهده خبر

مدیر حج و زیارت استان زنجان: مشکلات زنجان در اعزام زائر به عتبات عالیات توسط متخلفان حادتر از سایر استان‌ها است

  • 14 آبان 1396
  • 10:21
  • 2 دیدگاه
  • 852 بازدید
  • Article Rating
مدیر حج و زیارت استان زنجان: مشکلات زنجان در اعزام زائر به عتبات عالیات توسط متخلفان حادتر از سایر استان‌ها است
مدیر حج و زیارت استان زنجان با تاکید بر حاد بودن مشکلات ناشی از فعالیت آژانس‌های متخلف و همچنین آزادبرها در بخش اعزام زائر به عتبات عالیات در سطح استان گفت: هیچ کدام از استان‌ها از جمله مرکز کشور گرفتاری‌های زنجان ر...

فرامرز بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از ادامه مشکلات ناشی از فعالیت متخلفان در حوزه اعزام زائر به عتبات عالیات خبر داد و اظهار کرد: دلیل ادامه این مشکلات تناقض‌های موجود در عرصه فعالیت آژانس‌های زیارتی و سیاحتی است.
وی به فعالیت چندین آژانس غیرمجاز در سطح استان زنجان در امور زیارتی اشاره و تصریح کرد: اقدامات حج و زیارت استان برای مقابله با این آژانس‌ها و همچنین برخی افراد تا کنون به جایی نرسیده است.
مدیر حج و زیارت استان زنجان با تاکید بر حاد بودن مشکلات ناشی از فعالیت آژانس‌های متخلف و همچنین آزادبرها در بخش اعزام زائر به عتبات عالیات در سطح استان گفت: هیچ کدام از استان‌ها از جمله مرکز کشور گرفتاری‌های زنجان را در این حوزه ندارد.
بابایی با بیان اینکه برای کوتاه کردن دست متخلفان فعال در حوزه اعزام زائر به عتبات عالیات تلاش‌های فراوانی کرده است، افزود: با این وجود، موفقیتی در این حوزه کسب نشده و متخلفان در سایه امنیت ایجاد شده برای خود همچنان فعال هستند.

وی با تاکید بر اینکه برای پیگیری تخلفات آژانس‌ها و افراد متخلف در حوزه اعزام زائر به عتبات عالیات از جمله ایام اربعین با مسؤولان ذیربط استان مکاتبه کرده ولی جوابی نگرفته است، گفت: یکی از این آژانس‌های متخلف زیر مجموعه سازمان همیاری شهرداری‌ها است که پیگیری حج و زیارت در مورد تخلفات آن به جایی نرسیده است.
مدیر حج و زیارت استان زنجان احقاق حق و حقوق مردم و همچنین دفاع از حیثیت حج و زیارت را دلیل پیگیری تخلفات موجود در حوزه اعزام به عتبات عالیات عنوان و تاکید کرد: زائرانی که توسط آژانس‌های متخلف و همچنین آزادبرها از کشور خارج می‌شوند، اغلب به حقوق خود آگاه نیستند و با کمترین امکانات که در برخی موارد خوابیدن در حسینیه‌ و یا حتی کنار خیابان است راضی به این سفر می‌شوند که به هیچ وجه در شأن زائر امام حسین (ع) نیست.
بابایی اطلاع‌رسانی به مردم و همچنین بستن راه‌های فرار از قانون برای متخلفان را از راه‌کارهای ساماندهی حوزه اعزام زائر به عتبات عالیات در استان زنجان دانست و گفت: عملی شدن این مهم همراهی مسؤولان اجرایی ارشد با حج و زیارت را نیاز دارد.
وی با تاکید بر اینکه از پیگیری متخلفان در حوزه اعزام زائر به عتبات عالیات دست بر نخواهد داشت، ابراز امیدواری کرد، مسؤولان ارشد استان هم در این باره ضمن احساس مسؤولیت، به حج و زیارت در پیشگیری از  فرارهای قانونی و غیرقانونی افراد منتصب به منابع قدرت و ثروت که در این بخش فعالیت دارند، کمک کند.
مدیر حج و زیارت استان زنجان با تاکید بر بسته بودن مرز خسروی برای عبور زائران اربعین ادامه داد: هر چند هماهنگی‌ها برای اعزام زائران استان زنجان و چند استان دیگر برای از این مرز انجام شده بود، ولی در حال حاضر این مرز بسته است و همه زائران به سمت مرز مهران هدایت می‌شوند.
بابایی از ثبت‌نام 9 هزار و 133 زائر زنجانی در سامانه سماح خبر داد و گفت: برای 8 هزار و 500 نفر از این مجموع ویزا صادر شده است.

امتیاز به خبر :