دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

مشاهده خبر

30 هزار زایر ایرانی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در عراق حضور دارند

  • 02 مهر 1397
  • 10:55
  • 0 دیدگاه
  • 299 بازدید
  • Article Rating
30 هزار زایر ایرانی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در عراق حضور دارند
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به حضور خیل عظیم عاشقان ایرانی در روزهای تاسوعا و عاشورا در اعتاب مقدسه گفت: 30 هزار زایر ایرانی در این ایام در عراق حضور دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ مرتضی آقایی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره برنامه های اندیشیده شده برای عزیمت زایران به اعتاب مقدسه عراق در روزهای تاسوعا و عاورای حسینی گفت: ثبت نام این دوره از اعزام به عتبات عالیات که از 21 شهریور ماه شروع شده است تا روز 31 شهریور ماه ادامه می یابد و روزانه 2 هزار نفر در قالب 50 کاروان به صورت زمینی و هوایی به عراق اعزام می شوند.

وی افزود: این کاروان ها سه شب در کربلا، سه شب در نجف و یک شب در کاظمین اسکان می یابند؛ ضمن اینکه زیارت امامین عسگرین(ع) در سامرا نیز جزو برنامه های این گروهها است.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به حداقل و حداکثر قیمت اعزام ها تصریح کرد: قیمت های اعزام های زمینی بین 1 میلیون و 600 هزار تومان تا یک میلیون و 900 هزار تومان است اما قیمت اعزام های هوایی بین 3 میلیون و 200 هزار تومان تا 3 میلیون و 400 هزار تومان است.

آقایی افزود: افزایش قیمتها نیز به هیچ عنوان موجب کاهش عدم اعزام ها نشده است و درحال حاضر نیز ثبت نام دهه دوم محرم از عاشقان اهل بیت در حال انجام است.

وی تصریح کرد: عاشقان سفر به عتبات عالیات می توانند به 2500 دفتر زیارتی در سراسر کشور مراجعه و ثبت نام خود را انجام دهند.

آقایی به تعداد زایران ایرانی که در تاسوعا و عاشورای حسینی در عتبات حضور دارند اشاره کرد و گفت: حدود 30 هزار نفر از هموطنان ما در روزهای تاسوعا و عاشورا در اعتاب مقدسه عراق حضور دارند.

وی به زایران توصیه کرد که از کاروان های تحت پوشش سازمان حج و زیارت برای عزیمت به عتبات استفاده کنند چراکه این کاروان ها دارای پوشش امنیتی و بیمه و سایر خدمات است.

امتیاز به خبر :