پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

مشاهده خبر

جزئیات پرداخت مرحله دوم هزینه سفر حج تمتع استان زنجان

  • 10 شهریور 1399
  • 10:25
  • 0 دیدگاه
  • 382 بازدید
  • Article Rating
جزئیات پرداخت مرحله دوم هزینه سفر حج تمتع استان زنجان
مدیر حج و زیارت استان زنجان تشریح کرد؛ پراخت مرحله دوم هزینه سفر حج تمتع توسط زائرین به صرفه و صلاح آنها می باشد.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان زنجان؛ ابراهیم احدی مدیر حج و زیارت این استان پرداخت مرحله دوم هزینه ثبت نام حج تمتع را در راستای مصلحت و صرفه زائرین توصیف کرد و اعلام داشت با توجه به اینکه نرخ ارز اختصاصی به حج ۹۹ با پیگیری سازمان حج و زیارت و نظر مساعد دولت برای حج آینده مصوب شده این امر از افزایش هزینه سفر زائران ناشی از نوسانات ارزی جلوگیری می‌کند و به عبارتی زائرین با نرخ ارز حج ۹۹ تشرف می‌ یابند.

وی افزود پرداخت مرحله دوم هزینه ثبت نام سفر حج تمتع از سوم شهریور ماه آغاز و تا روز چهارشنبه دوازدهم شهریور ادامه خواهد داشت و هرچند واریز هزینه مرحله دوم اختیاری است اما با توجه به تثبیت نرخ ارز در مصوبه دولت برای حج سال آتی پرداخت این هزینه به صرفه و صلاح زائرین است تا بقیه ارز مورد نیاز حج خریداری گردد. سازمان همواره به بحث صرفه و صلاح زائرین اهمیت ویژه ای قائل است.


مدیر حج و زیارت استان افزود در صورت عدم پرداخت هزینه مرحله دوم سفر توسط زائران، حق ثبت نام و تشرف آنان محفوظ می ماند اما در سال تشرف مابقی هزینه با نرخ مصوب اعلامی همان سال باید پرداخت شود.


وی همچنین در زمینه اینکه آیا سهمیه حج زائر در صورت بازپس گیری کلیه هزینه ای دریافتی اش در حج آینده باقی می ماند، گفت: در صورت انصراف و دریافت کل هزینه پرداختی، زائر ثبت نامی از لیست کاروانهای فعلی خارج می‌شود و ثبت نام مجدد وی منوط به بودن جای خالی به تناسب سهمیه اختصاصی به کشورمان است .


وی تصریح کرد : ضمن آنکه هزینه پرداختی به طور قطع با نرخ جدید محاسبه می شود و در عین حال با توجه به شرایط فعلی اقتصادی و نوسانات ارزی پیش‌بینی می‌شود افزایش قیمت در این رابطه وجود داشته باشد.

امتیاز به خبر :