پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

مشاهده خبر

طی جلسه ای در مدیریت حج و زیارت استان مطرح گردید:بررسی فرآیند خدمات پزشکی کاروانهای حج تمتع استان زنجان

  • 20 شهریور 1399
  • 12:09
  • 0 دیدگاه
  • 2307 بازدید
  • Article Rating
طی جلسه ای در مدیریت حج و زیارت استان مطرح گردید:بررسی فرآیند خدمات پزشکی کاروانهای حج تمتع استان زنجان
فرآیند خدمات پزشکی کاروانهای حج تمتع سال 99 در جلسه ای با حضور صاحبن ظران حوزه کارگزاری و پزشکی در مدیریت حج و زیارت استان زنجان بررسی گردید.

در این جلسه مدیر حج و زیارت استان، آقای ابراهیم احدی ابتدا ضمن تاکید بر تشکیل جلسات همفکری و تبادل نظر در خصوص فرآیندهای مختلف حج و زیارت ، اعلام کرد که حج و زیارت استان آمادگی دارد از مشارکت و هم افزایی صاحب نظران و پیشکسوتان حوزه کارگزاری حج و زیارت استقبال نماید.

آقای احدی در این جلسه در خصوص فرآیند معاینات کاروانهای حج 99 و مشکلات و موانع موجود در انتخاب بموقع پزشکان و فرآیند انجام معاینات با شرایط کرونایی اشاره کرده و یادآور شد با توجه به فرصت زیاد پیش رو برای حج 1400 برنامه های پزشکی و پیگیری وضعیت پزشکان در اسرع وقت در دستور کار قرار گیرد.

در این جلسه آقای دکتر خرم نماینده هیئت پزشکی حج و زیارت استان زنجان با اشاره به برخی موانع از قبیل فقدان مرکز ثابت برای هیئت پزشکی در استان، عدم دسترسی به بانک پزشکان، مسئله تاخیر در صدور بخشنامه های معاینات و کمبود پزشک در استان را مطرح و در خصوص اصلاح مواد پیشنهادات لازم را ارائه نمودند.

آقای دکتر صائینی مدیر با سابقه حج تمتع و معاون دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در خصوص برخی استانداردهای معاینات و لزوم تغییر در برخی فرآیندها و بازگشت به قاعده پزشک کاروان قبلی را مورد بررسی قرار دادند و مدیران کاروان و صاحب نظران حاضر نیز به طرح مسائل و نقطه نظرات خود در این خصوص پرداختند.

با توجه به اینکه بیماری کرونا در سالجاری باعث توقف اعزام زائرین حج تمتع به سرزمین نور شد، مواجهه با این بیماری تا حج سال بعدی مستلزم هماهنگی و آمادگی لازم در حوزه زائرین می باشد که طرح و نقطه نظرات لازم در این خصوص جمع بندی و به کارگروه ویژه اصلاح فرآیند خدمات پزشکی سازمان حج و زیارت ارسال گردید.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط