پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

مشاهده خبر

دیدار مدیر حج و زیارت استان زنجان با امام جمعه و فرماندار شهرستان طارم

  • 25 شهریور 1399
  • 12:49
  • 0 دیدگاه
  • 114 بازدید
  • Article Rating
دیدار مدیر حج و زیارت استان زنجان با امام جمعه و فرماندار شهرستان طارم
ابراهیم احدی قورتولمش مدیر حج و زیارت استان زنجان، طی جلسه ای با امام جمعه و فرماندار طارم ظرفیت و وضعیت این شهرستان را برای راه اندازی یک دفتر زیارتی مورد بررسی قرار دادند.

احدی با اشاره به پیشینه شهرستان طارم به عنوان یکی از مناطق طلایه دار در امر پذیرش و فعالیت های جریان تشیع در تاریخ اسلام، به روحیه مذهبی و ارادتمند مردم این منطقه به ائمه اطهار(ع) اشاره کرد و اظهار داشت  با اینکه این شهرستان 5 درصد جمعیت استان را در خود جای داده است اما در اربعین 1398 حدود 8درصد زائرین اعزامی استان زنجان از این شهرستان بوده اند  و با توجه به آمار زائرین حج تمتع 1400 ضرورت ایجاد یک دفتر زیارتی شهرستان برای رفاه حال اهالی شهرستان و جلوگیری از ترددهای غیرضروری به مرکز استان را یادآور شد.

حضرت حجت الاسلام و المسلمین منصوری امام جمعه شهرستان طارم با استقبال از پیشنهاد راه اندازی دفتر زیارتی این امر را در جلوگیری از فعالیت افراد غیرمجاز مفید تلقی نموده و از بابت پیگیری این موضوع از ناحیه حج و زیارت استان تشکر نمودند.

آقای مهندس صفری، فرماندار این شهرستان نیز ضمن اشاره به مشکلات مردم در تردد از مسیرهای کوهستانی که در فصول بارش صعب العبور نیز می شوند، یادآور شد تاسیس دفتر زیارتی هم از بعد فرهنگی و ارتقای سطح معنوی شهرستان مفید تلقی می گرد و هم  به جای ترددهای غیرضروری، امکان پیگیری های مستقیم مراجعین از خود شهرستان و دفتر مربوطه مقدور خواهد شد، ایشان ضمن استقبال از راه اندازی دفتر زیارتی اعلام نمودند که دستور هر گونه هماهنگی و حمایت در این زمینه را صادر خواهند نمود.

شهرستان طارم به مرکزیت آب بر  با فاصله 97کیلومتر در شمال استان زنجان واقع شده است و با توجه به قرارگیری در منطقه کوهستانی با استان های اردبیل، گیلان و زنجان همسایه می باشد. جمعیت این شهرستان طبق اظهار فرماندار محترم بالغ بر 50 هزار نفر می باشد.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط