پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

مشاهده خبر

سخنرانی حضرت آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان زنجان در همایش مجازی اسرار حج (وِیژه ترک زبانان کشور)

  • 04 بهمن 1399
  • 13:32
  • 0 دیدگاه
  • 1887 بازدید
  • Article Rating
سخنرانی حضرت آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان زنجان در همایش مجازی اسرار حج (وِیژه ترک زبانان کشور)
طی جلسه ای هم اندیشی و استفاده از رهنمودهای حضرت آیت الله خاتمی مطرح شد؛ استفاده از ظرفیت اساتید مجرب در زمینه آموزش غیر حضوری زائرین حج تمتع1400

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان زنجان؛ آقای ابراهیم احدی مدیرحج و زیارت استان طی یک جلسه دیدار و هم اندیشی با حضرت آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان در خصوص هماهنگی همایش مجازی اسرار و معارف حج بر استفاده تجربیات اصحاب حج و اساتید مجرب تاکید کردند.

 مدیر حج و زیارت استان زنجان ضمن ارائه گزارشی از آخرین اقدامات مدیریت حج و زیارت استان در خصوص برنامه های اجرایی کاروانها، طرح های حمایتی از کارگزاران، اعطای تسهیلات به دفاتر زیارتی زیان دیده از کرونا و ...  در مورد برنامه های توجیه و آموزش دقیق زائرین حج تمتع 1400 بر اساس شیوه های غیر حضوری در شرایط فعلی تاکید کرد.

 ابراهیم احدی یادآورشد بخاطر شیوع بیماری کرونا و قرار گرفتن در شرایط ناپایدار همه گیری این ویروس و جهت حفظ سلامتی زائرین حج تمتع، برنامه ارائه آموزش غیرحضوری به زائرین در دستور کار قرار گرفته است و در این راستا مطابق سرفصل های اعلامی مدیران کاروانهای استان از طریق شبکه های مجازی متعدد به ارائه آموزش های مورد نیاز اهتمام دارند.

حضرت آیت الله خاتمی تاکید داشتند که موضوع حج بعنوان یک فریضه دینی بسیار مهم است و از آن مهمتر اولویت سلامتی زائرین و مسلمانان و همه انسان هاست. وی تاکید و توصیه نمودند که استفاده از شیوه های آموزشی غیرحضوری زائرین در چهارچوب پرتکل های بهداشتی و استفاده از ظرفیت افراد مجرب و اصحاب حج می تواند در این مسیر راهگشا باشد.

برابر برنامه ریزی های انجام شده توسط  حوزه نمایندگی ولی فقیه درامور حج و زیارت؛ حضرت آیت الله خاتمی در همایش مجازی ویژه ترک زبانان کشور که در تاریخ 14 بهمن 1399 برگزار خواهد شد در خصوص اسرار و معارف حج سخنرانی خواهند نمود.

امتیاز به خبر :