یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

مشاهده خبر

مدیر حج و زیارت استان زنجان: امسال ۵۱۳ زائر از این استان در قالب ۴ کاروان برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.

  • 31 اردیبهشت 1401
  • 21:21
  • 0 دیدگاه
  • 3730 بازدید
  • Article Rating
مدیر حج و زیارت استان زنجان: امسال ۵۱۳ زائر از این استان در قالب ۴ کاروان برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.
به گزارش روابط حج و زیارت، ابراهیم احدی قورتولمش بیان کرد: زائران زنجانی حج تمتع سالجاری در قالب ۴ کاروان با ظرفیت‌های متفاوت، ۸۵ نفر،‌ ۱۱۵ نفر، ۱۳۵ نفر و ۱۶۰ نفر از نیمه دوم خردادماه به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.


.
وی افزود: امسال با توجه به شرایط اعلامی از سوی کشور عربستان، زائران با سن زیر ۶۵ سال به حج تمتع مشرف می‌شوند و لازمه تکمیل ثبت‌نام و انتخاب کاروان برای شرکت در حج هم تکمیل سه دز واکسن است.

مدیرحج و زیارت زنجان ادامه داد: برخی از زائران حج استان قبلا واکسن برکت را تزریق کردند و این واکسن در سبد واکسن عربستان نیست، ضروری است این عزیزان در فرصت باقی‌مانده ۲ دوز واکسن سینوفارم یا آسترازنکا را که در ایران موجود است تزریق کنند و در خصوص مراکز تزریق این نوع از واکسن ها با دانشگاه علوم پزشکی استان هماهنگی های لازم بعمل آمده است.

احدی در ادامه بیان داشت که ظرفیت ثبت نام کاروان های استان تکمیل شده و هم اکنون برنامه کلاس های آموزشی و جلسات توجیهی در شهرستان های زنجان، ابهر و خدابنده بصورت مستمر برگزار می گردد و تمهیدات فرهنگی زائرین برای اجرای حج تمتع به شکل مطلوب توسط مدیران کاروان فراهم است.

وی با اشاره به اهمیت سلامت زائران برای اعزام به حج، افزود: معاینات پزشکی زائران استان در حج تمتع سال‌جاری نیز با بهره‌مندی از پزشک معرفی شده توسط مرکز پزشکی حج در حال انجام و با سرعت پیش می رود.

وی افزود مدت سفر حج امسال بین ۲۵ تا ۳۰ روز است و کلیه کاروان های اعزامی استان به حج تمتع سال‌جاری، مدینه قبل هستند.

امتیاز به خبر :